22 Şubat 2008 Cuma

Bir İnziva Örneği

Fotoğraf: Nautilus Deniz Kabuğu- Todd Gipstein- www.nationalgeographic.com


(Bir önceki yazı ile bağlantılı)

Şu andan başlayarak 24 saat boyunca,
gün içinde durmaya,
alışkanlık enerjisini fark etmeye,
bu enerjiyi yakından tanımaya ve
özgür seçimimle yaşamaya niyet ediyorum.

Bunu gerçekleştirmek için, bu niyeti yazıp, görünür bir yere koymayı ve en az 5 kere okumak istiyorum.

Cep telefonuma +/outlooka uyanık olduğum saatlerde 2 saatte bir hatırlatıcı koymak istiyorum: alışkanlık enerjisi ile mi hareket ediyorum, özgür seçimimle mi?

Alışkanlık enerjisiyle koşturduğumu fark ettiğimde, dikkatimi ellerime/ayaklarıma getirmek istiyorum, 10-20 saniye kadar ellerimdeki/ayaklarımdaki hisleri izlemek istiyorum.

Alışkanlık enerjisiyle koşturduğumu fark ettiğimde, hızlıca bedenime odaklanmak istiyorum: gergin bir yer var mı? Nasıl nefes alıyorum?

Nefes alırken: “Merhaba alışkanlık enerjisi, senin orada olduğunu biliyorum. Sen duramama alışkanlığısın, seni tanıyorum.” Nefes verirken de, “Duramamama (ya da alışkanlık enerjisine, duramama enerjisine) gülümsüyorum.” diyorum ve fiziksel olarak da gülümsüyorum.

Uygun fırsat olursa, 5 dakika olsun yatıp, hiç kıpırdamadan durmak, ortaya çıkanları (duygular, bedensel hisler, düşünceler) izlemek istiyorum.

Bir arkadaşımla alışkanlık enerjisine ilişkin konuşmak ya da e postayla yazışmak istiyorum.

24 saatin sonunda uygun bir zamanda bu deneyimden ne öğrendiğimi yazmak istiyorum: alışkanlık enerjisini bedenimde nasıl hissediyorum, hangi duygularla beraber geliyor, bana ne söylüyor (düşünceler), alışkanlık enerjisi bana neler yaptırıyor? Bunların hangilerini aslında yapmasam da olur?

*****

Bizimle de deneyiminizi paylaşırsanız sonrasında, çok sevinirim. Zira bu yazıların zihni beslemesinden ziyade; uyanmaya, dönüşüme, özgürlüğe vesile olmasını diliyorum. Bu da ancak uygulamayla olur, biliyorum…

Yürekten taşan sevgiyle…

1 yorum:

  1. merhaba..
    doğu bilgeliğinde zazen uygulamsını hatırlattı bu deneyiminiz bana. uygulayabilmek ve "anlayıp yapabilmek" bir kaç sene mi aldı.
    bu deneyimde zihin boşaltılıp olayların, düşüncelerin bir ırmak gibi içinde aktığını hissedersin, kendine "dışarıdan" bakarsın dugularını düşüncelerinin analizini yapabilirsin.
    sevgiler

    YanıtlaSil