16 Eylül 2008 Salı

Sarıkeçili Yörükleri

Epey bir zaman oluyor, DAG grubundan Canan Kocaoğlu (teşekkürler) bir link paylaşmıştı. Ben de saklamıştım sizlerle paylaşayım diye, zamanı şimdiymiş. Haftaya neşeli bir başlangıç olsun…

Atlas Dergisi için hazırlanmış NTV’nin foto-röportaj bölümünde yayınlanan bir belgesel. Sarıkeçili Yörüklerinden Cemal Candan, Toros Dağları Mersin Karaman arası yayla göçünü anlatıyor. Fotoğrafları, röportajı, kurguyu Fatih Pınar yapmış. Tüm emeği geçenlerin ellerine, yüreklerine sağlık; daha nicelerini yapabilecek güç, istek, yürek ferahlıkları olsun… Sarıkeçili Yörüklerine de gönüllerinden geçen gibi bir yaşam diliyorum…

O kadar güzel fotoğraflar, o kadar güzel bir anlatım ve kurgu ki, içim coştu. Likya yürüyüşünde karşılaştığım tüfekli çobanı hatırlattı bana (13 Eylül 2007). Basit, sade, müthiş bir neşe, yaşamın içindelik, sevgi. Mutluluğun edindiğimiz şeylerle ilgisi olmadığı daha güzel nasıl anlatılır… Ayakları yaşama basarlık, dolu dolu yaşamak, özgürlüğün tadını doya doya çıkarmak daha güzel nasıl anlatılır… Köy dar geliyormuş göçere, çadıra özlemi içimi yıkadı… Bunların yanında bir de doğanın göbeğinde olma, yol, yürüyüş özlemi tomurcuklandı içimde. Bakalım sizde neler çağrışacak, içinizde neler canlanacak…

http://www.ntvmsnbc.com/modules/interactive/Foto-Roportaj/sarikeciliyorukleri/default.asp


Not: Bugün Duygu’nun da hatırlattığı gibi “altı”

(Bu yazıyı aslında dün için hazırlamıştım. Ancak bulunduğum yerde internet bağlantısı ansızın kesildi, tüm uğraşlarıma/ başvurularıma rağmen de biraz önceye kadar gelmedi. Yorumlara söyleyeceklerim var, bakalım bağlantı ne kadarına izin verecek. Bir süre böyleyiz (bir 15 gün kadar), sabır egzersizi için iyi bir fırsat oluyor...)

1 yorum:

  1. Harika fotoğraflar,dağlarda tek başına yaşama,çobanlık yapma arzusu uyandırdı bende,hiç bir lükse ihtiyaç duymadan...
    Umarım sarı keçili yörükleri,yerleşik birime geçmeye zorlanmazlar,ve özgür yaşamlarına devam ederler,sevgiyle

    YanıtlaSil