28 Ocak 2009 Çarşamba

Kutlama Özlemi...

Fotoğraf: Kinho Pizzato, http://www.flickr.com/photos/kinho/949479168/

Zeytin ağaçları ve yeni öğrendiğime göre Amasya elması ağacı bir yıl çok ürün veriyor, "var yılı", bir yıl dinleniyor, az ürün veriyor, "yok yılı". Dün düşündüm bu blog yazıları işinde bir var dönemi yaşıyoruz, bir yok dönemi :)) Ancak sonra baktım, durum daha ziyade tarlaya bir dönem bir ürün, sonraki dönem bir başka ürün ekiyor, biçiyorum şeklinde... :) Tarlanın verimi böylece farklı ürünlerle sürdürülebilir oluyor... Bir bitki diğeri için gerekli olan maddeleri toprağa bağlıyor... Ancak ara ara görünüşte blogda bir dinlenme süresi geçiriyoruz- herhalde karşılıklı :))


Bunlar kafamdan geçerken, pazartesi günü bir mesaj okudum. Bloga bunu yazayım diye düşündüm. Sonra ne alakası var diye geçirdim içimden, yazmadım. Ama o gün bugün ne zaman blog yazısı yazayım diye düşünsem, aklıma bu mesaj geliyor. Artık yazayım bari...

Mesaj üyesi olduğum çevre eğitimi e-grubundan gelmiş. Prof. Dr. Tanay Sıdkı Uyar göndermiş... Şöyle diyor:

"Sevgili Yenilenebilir Enerji Dostları,
Bugun (26.1.2009) Bonn'da yapılan kurulus toplantısında 75 ülkenin hukumet yetkilileri Uluslararası Yenilenebilir Enerji Ajansının (IRENA) tüzüğünü imzaladı.

IRENA fosil ve nukleer enerji çagından yenilenebilir enerji çagına geciste bir donum noktası.

Yenilenebilir Enerjinin tek cozum oldugunun farkına varıp bu konuda tum dunyada yurttasların bilinclenmesi icin caba sarfeden tum gunesten(barıştan) ve ekolojik yasamdan (demokrasiden) yana taraf olanları bu basarılarından dolayı kutlarım."

Bugünlerde sizi bilmem ama dünya ölçeğinde sevineceğim, kutlayacağım haberler daha çok olsa diye geçiriyorum içimden. Bu haber -önünü, ardını bilmememe rağmen- içime bir sevinç dalgasıyla geldi... Bu dönüm noktasına nasıl gelindi bilmiyorum, birlik bilinciyle gelindiğinden kuşkuluyum, daha ziyade ekonomik hesaplamalar yapılmıştır herhalde. Ancak yine de tüm bu toz dumanın içinde bilinç yükseliyor sanki... Her birimizin minicik de olsa bir payı vardır belki... Bu payımızı da kutlamayı hatırlamamız çok önemli... Geridönüşüm kutularına attığımız her bir cam, teneke, kağıt; almadığımız her torba; arabaya binmeyip yürüdüğümüz her dakika; ihtiyacımızdan fazlasını almadığımız her ürün; evdeki ihtiyaç fazlasını verdiğimiz her eşya, bir katkı... Bu hallerde ya soruna ekleme yapıyoruz, ya çözüme... Her seçimimiz ne kadar önemli... Seçimlerimizin önemini görebilmeyi diliyorum hepimize...

Ve böyle haberler duydukça, yüreğimi daha da arındırayım, ortak bilince daha da katkıda bulunayım şevki geliyor içime...

Nice bilinç yükselmelerini kutlamayı diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder