7 Ocak 2009 Çarşamba

Bir Ayna ki Sen Karşı Durursun

Bir ayna ki sen karşı durursun
Başka değil hep kendin görürsün
Böyle olunca bilelim öz ne
Fikirlerde bu ikilik söz ne

Mevlana

Mevlana’nın bu sözünü daha önce paylaşmıştım, ancak bu hafta iç rehberliğe, içe bakışa ilişkin yazınca, yine önüme çıktı…

Aynaya nasıl bakacağız?
Ne olursa olsun, ister İsrail’in fosforlu misket bombası olduğu rivayet edilen bombaları olsun, ister Hamas’ın ateşkesi bozması olsun, ister Zimbabve’deki kolera olsun, ister Türkiye’nin bir köyündeki fakirlik olsun, dönüp içimize bakalım:

Şu ana kadar kasten ya da istemeyerek kimlere zarar verdim?
Bir sözümle misket bombası gibi birden çok kişinin canını yaktım mı?
Hatta misket bombalarının kimi parçaları uzun müddet düştükleri yerde uyurmuş, biri üzerine basınca patlarmış.
Böyle acı veren, zarar veren sözler ettim mi, karşımdakinin bilinçaltında uyuyan ve biri dokununca patlayan?
Bir şekilde bir denge kurulmuşken, dengeyi bozacak bir şeyler yaptım mı?
Zihnimi temiz tutamadığım için, dışarıdan gelen bir sözle zihnim hastalandı mı?

Bu soruları öyle gözlerimizi gezdirip okumamız için yazmıyorum. Oturup, ciddi ciddi listeler yapmamız ve listedeki olaylara ilişkin duyguların kendilerini ifade etmesine izin vermemiz ve daha geniş açıdan bakabiliyorsak, bakıp idrakimizi artırmamıza ilham verir belki diye yazıyorum…

Her ne oluyorsa,
ben bunun benzerini yaptım mı?
Bunun benzeri bana yapıldı mı ve ben hala bunu yapana karşı öfke vs duyuyor muyum?
diye bakmak zamanı…

Baktıktan sonra üzerinde çalışmak zamanı… (bu blogda pek çok öneri var bu çalışmaya ilişkin)

Bütünün içinden hiç olmazsa kendi enerjimizi nötrlemek zamanı…
Dışta yapılabilecekler varsa, elbette bunları da yapma zamanı... Ne dersiniz?

2 yorum:

  1. Merhaba,
    Mevalananın bu sözü başka bir konuyuda çağrıştırıyor. Nefse bağlı BEN'lik duygusu. Sanırım bu günlerde okuduğum kitaptanda etkilenerek yazıyorum bunları.
    Sevgili Gandiyi de anmadan edemiyeceğim hani düşüncelerinize dikkat edin fikirleriniz olur diye başlayan sözü geldi birden aklıma.
    Hadi şimdide iki konu bıraktım bunu okuyanın aklına :)
    sevgi ile kalın

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Sevgin
    Katkın için çok teşekkürler. Her ne kadar uzun bir zaman sonra yazıyorsam da, acaba "nefse bağlı benlik duygusu"na ilişkin biraz daha açıklama yapabilir misin? Bize ilham verecek, yolumuza ışık tutacak, açılım verecek neler var bu kitapta ve bu kavramda? Neyi gözleyelim kendimizde, neyi fark edelim? Yeni yazıya yorum bırakırsan, bazılarımızın yoluna katkıda bulunursun belki. Sevgiler

    YanıtlaSil