26 Haziran 2008 Perşembe

Bütünü Etkiliyoruz- 5

Nereden başlasak? Birlik bilinci nasıl gelişir?

Bu bilinci geliştirmek için, nereden başlasak?

Neredeysek oradan başlasak nasıl olur? Günlük yaşamda yaptığımız her bir seçimin başka varlıkları nasıl etkilediğini gözlemlemeye çalışmak iyi bir başlangıç olabilir. Ve de kimin kararları, eylemleri beni etkiliyor. Çok çok büyük bir bölümünü göremeyeceğiz ama tahmin edebiliriz.

Farkındalığım yettiğince kendi yaşamıma baktığımda, kararlarımı alırken, bazı zamanlarda bütünü göz önüne almadığımı fark ettim. Televizyonda kanaldan kanala atlayıp, iki saati geçirirken, aslında o anda ne gerçekten ihtiyacım olanı yaptığımı, ne de bütünü düşündüğümü fark ettim. Gerçekten ihtiyacım olan belki dinlenmek, rahatlamak, kafamı meşgul eden bir konuyla arama mesafe koymaktı, ama televizyona bakmak bazen beni daha da yoruyordu. Bazen de orada geçmiş iki saatte yapılabilecek ve beni sonunda neşelendirecek işleri de yapamamış halde oluyordum.

Kimi zaman bilinçli seçimlerden ziyade, iç koşullanmalarımın, toplumun koşullanmalarının rüzgarıyla savrulduğumu görüyorum, yaşam fark etmeden geçip gidiyor. Bundan böyle her adımımda kendimin ve de başkalarının yaşamına katkıda bulunmak istiyorum. Bunun için kendimin ve benim de içinde olduğum çevrenin, bütünün ihtiyaçlarıyla bağlantıda olmak istiyorum.”

Bu niyet bizi aynı zamanda iç özgürlüğe de götüren yol olabilir… İç özgürlük, huzur, mutluluk, dünyada cennet…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder