28 Temmuz 2009 Salı

Var Olmanın Gücü- Bir Kitap Daha...

Hani kafamızın içinde içselleştirdiğimiz kişiler vardır, bize bir şeyleri hatırlatırlar ya, benim de kafamın içinde küçük bir Seda var. Ne zaman bloga yazı yazamasam, sabahtan itibaren "Hale, yine girdim baktım, blogda yazı yok. Haydi ama. Son yazıyı, fotoğrafı ezberledik." cümleleriyle zihnimde konuşuyor. Çok severim arkadaşımı, onun da bir misyonu beni yazmaya teşvik etmek anlaşılan. Müteşekkirim, zira kimi zaman dışarıdan da disiplin, motivasyon gerekiyor. Bazen zihnimdeki küçük Seda'yı memnun etmek için, iki arada bir derede bir iki satır yazdığımda da, bizimki "Bugün biraz görev duygusuyla mı yazdın" diye telefon açıyor :))) Bu işleyiş içimi kıkırdatıyor... :)

Bugün sabahtan beri kitapların içinde, bilgisayarın başında geziniyorum. Değerdi, anlamdı, sosyal hizmetti, dolanıyorum. Arka fonda Seda :))

Durdum, "haydi" dedim. Okuduklarım içinden de paylaşabileceklerim olabilir ancak anlamlı bir bütün haline koyamayacağım şimdi. Yaz ayları belki kitap okumaya daha çok zaman ayırabildiğimiz aylar. Yine pek beğendiğim bir kitabı yazayım bugün. Daha önce yazdıysam kusura bakmayın.

Yıllar önce Kanada'dan Lale göndermişti "harika bir kitap, mutlaka okumalısın" diye. Gerçi kitabı elime almam zaman almıştı ama alınca da bırakamadan, hızla okumuştum.

A New Earth- Awakening to Life's Purpose-
Türkçesi: Var Olmanın Gücü- Yaşamının Amacını Uyandır
Eckhart Tolle (Şimdinin Gücü'nün yazarı)

Kitabın neyle ilgili olduğuna ilişkin hiç yazmayayım. Bir gün bir kitapçıya gittiğinizde, şöyle birkaç sayfasına bakın. İçinize uygun gelir, bir heyecan duyarsanız, tümünü okuyun. Çok temel rehberlikler var içinde. Bizim farkındalık çalışmalarıyla da çok örtüşüyor.
Bir küçük bölüm kitaptan:

"Yaşam sana bilincinin evrimi için en yararlı deneyimi verecektir.
Bu deneyimin senin ihtiyacın olan deneyim olduğunu nasıl bilirsin?
Çünkü şu anda içinde bulunduğun deneyim bu..."
(s.41- ingilizcesinde)

Bilincin evrimi...
İnsan potansiyelini geliştirmek...
Şu ana kadar bildiğimin ötesine geçmek...
Karanlıkta kalmış bir yere ışık götürmek...
Bilinmeyenin bir parçasını keşfetmek...
Macera...

Şu andaki deneyimin bana, sana, bize sunduğuna bakın...

Şu ana bir de böyle bakalım...

İçteki Seda memnun, ben memnun, Seda'cığımı ve sizi bilmiyorum. Yine kitaplara dönüyorum... :)))

2 yorum:

  1. Seda nasil memnun nasil memnun :)
    Ellerine, klavyenin tuslarina, yuregine saglik.

    Sabah ise geldigimde masamda bana ait fakat uzun zamandir bir arkadasimda olan hatta varligini bile unuttugum bir kitap vardi. Tanrilar Okulu.

    Dedim ki kendi kendime galiba bunu okumanin zamani gelmis. Yoksa yillarca ortadan kaybolup sonra bir anda ortaya cikmazdi herhalde.

    Bende onu okumaya baslayacagim, bir yazara hem tesekkur hem de ona duydugum hislerimi yazacagim. Is cok.

    Ama dedim ki ilkonce Hale'ye bir yazayim. Kafadaki minik Seda su an cok memnun.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Hocamın tavsiyesiyle Eckhart Tolle'ye başlamıştım, ve kitaplar elimden düşmüyor artık.. ortak ilgi alanları ve paylaşım güzel şey.. size yazmadan geçemezdim. :)
    Ayrıca az uz ingilizcem vardı ama..yardımcı olabilir miyim dersiniz? Şu sıra gayet müsait olmakla birlikte yakında doğacak olan "yeni hayat" nasıl etkiler hayatımı bilemiyorum. :)
    Sevgiler..
    Vildan..

    YanıtlaSil