23 Ekim 2009 Cuma

Binbir Renkli Sevgi Dansı...

Deniz doğumgünüm için yelken yepelek beni görmek istediğini söylediğinde, bir hediyesi var herhalde, dedim…

Aklıma hiç bu gelmemişti…

Geldi ki, elinde kolunda bir sürü çantalar, torbalar. “Yine ağır bir çantayla seyahat ediyor.” dedim.

Aklıma hiç bu gelmemişti…

Evin içinde bir oraya koştu, bir buraya… Baktım küçük bir kutuda pasta getirmiş… Çay suyu koydum…

Aklıma hiç bu gelmemişti…

Uzun seyahatin yorgunluğu, durgunluğu, biraz da dinginliği hala üzerimde, onun bu telaşlı haliyle tam bir tezat haldeyiz…

Aklıma hiç bu gelmemişti…

Mutfaktan salona geldim, yüzünde kocaman bir gülümseme, gözleri ışıl ışıl, elinde de devasa bir torba… “Aaa, abarttın, bu ne böyle?” dedim…

Aklıma hiç bu gelmemişti…

Nasıl sevinçli, yerinde duramıyor, hatta ara ara zıplıyor gibi durduğu yerde…

Aklıma hiç bu gelmemişti tabii…

Koskocaman torbayı aldım, nispeten hafif, içimden “ne ola ki” diyorum…

Nereden aklıma gelsin…

Kurdeleyi açtım… Torbanın içinden dantelli örtüsüyle bir kutu çıktı, içinde de renk renk zarflar… Çoğu Deniz’in adresine gelmiş… Tam kavrayamadım, şaşkınlık içinde kutuyu elimde tutuyorum…

Deniz –tanıyanların gözünün önüne geliyordur- zıp zıp…

Aklıma hiç bu gelmemişti…

Uzunlu, kısalı, yeşilli, pembeli, büyüklü, küçüklü, çiçekli bir sürü zarf… Birkaçının üzerinde gönderenlerin ismini gördüm, tanıdıklar… Deniz’in yüzüne baktım…

Meğer bu kutunun içinde 41 tane mektup varmış, dostlar –tanıdık, tanımadık- doğumgünüm için birer mektup yazmış… Yaşamlarına nasıl dokunduğumu anlatmış…


Uzun hissettiğim bir süre öylece kalakaldım… Nasıl özel ve değerli bir hediye… Bunca yıllık yaşamımda hiç böyle bir sürprizle karşılaşmadım… İlk tepkim büyük bir şaşkınlık…

Sonra büyük bir merak… Kimler var acaba?

Deniz’in acelesi var, gidecek… Hızlıca hikayeyi anlattı… Geçen sene yürekten iletişim eğitiminde Nada; oğlunun 30. yaş günü için 30 dosttan 30 mektup hediye etmiş olduğunu anlatmıştı. Eğitimde çeviri yapıyordum, bu sözleri Türkçe söylerken, gözlerim dolmuştu. O insani bağlantı, o duygu yoğunluğu yüreğime dokunmuş, hatta iyice yüreğimin içine işlemişti… İnsanın başına gelebilecek en güzel şeylerden diye düşünmüştüm… Ama bir gün benim için yapılacağı hiç aklıma gelmemişti, hatta ah yapılsa bile dememiştim… Hatta unutmuşum bile… O an insanlar arasındaki bu derin bağlantıyı duymayı kutlamışım bir tek…

Deniz unutmamış… Aklına yazmış… Aylarca uğraşmış… Ayak üstü anlattığına göre, Seda’nın da (Talaakar) desteğiyle, dostlara ulaşmışlar… Çabayı, gayreti, emeği hayal bile edemiyorum, öyle farklı yerden dostlar var ki… Bu kadar çok insanla bağlantı kurmuşlar, nasıl oldu hiç haberim olmadı, müthiş… Tam bir sürpriz…

Kucağımda yürekler dolu bir sepet, öylece duruyorum… Bu derin bağlantının şaşkınlığı ve keyfini yaşıyorum… Deniz’e de ne diyeyim bilemiyorum, öyle sustu dilim, zihnim… Yüreğin aleminde geziniyorum… Bu kadar özel, bu kadar değerli bir hediye…

Bu daha başlangıçmış, mektupları okumaya başlayınca, başka bir aleme geçiş…

Deniz mektupları geliş sırasına dizmiş, ilk mektup taaa Ağustos ayında gönderilmiş… Biraz önce kapı çaldı, bir mektup daha geldi… Biri de yoldaymış… Zamana yayılmış bir enerji…

Mekana da yayılmış… İstanbul’dan, Samsun’dan, Ankara’dan, Bodrum’dan, İzmir’den, Nusaybin’den, İngiltere’den, Kanada’dan, Norveç’ten, hatta Burma’dan…

Tek tek mektupları açıyorum…

Çok eski dostlar, birlikte nice badireler atlatılmış dostlar, çeşitli vesilelerle derin bağlantılar yaşanmış dostlar, yeni dostlar, hiç yüz yüze görüşülmemiş dostlar, hiç tanımadığım dostlar, dünyevi olarak bu projeden haberi olmayan ama kartı sepetin içine evrenin düzenlemesiyle giren dostlar… Hatta şu an dünyada olmayan dostlar da ortak dostları vesile kılmış…

Bolca gözyaşı…

Bolca kahkaha…

Bolca şaşkınlık…

Yoğun bir sevgi enerjisi…

Hani “sevginin yaşama geçmiş hali olalım” niyetimiz vardı ya, daha ne olsun…

Bin bir renkle sevgi dansı… Her dans hem biricik, hem birin içinde… Bu dansın tanığı olmak, içinde olmak, gözünde olmak… nicelerine nasip olsun…

Nasıl bir incelik… Nasıl derinden bağlantılar… Nasıl yaratıcılıklar… Nasıl bir özen… Nasıl bir sevgi akışı… Sözler bitiyor işte… Kalbim yerinden çıkacak gibi…

Ara ara zorlanıyor sistemim bu yoğunluğu kaldırmakta ve hem yazanlara, hem tüm dünyaya, evrene bu güzelliğin katlanarak yayılmasını diliyorum can-ı gönülden… Gözler hep biraz nemli… Bu kadar güzel bir sevgi enerjisinin bir araya gelmesi çok özel… Buradan etkisinin büyüyerek dalga dalga yayılmasını diliyorum… Tüm insanlığa sevgiyi, dayanışmayı, paylaşmayı, dostluğu, derin bağlantıları hatırlatmasını diliyorum…

Henüz bir kere okuyabildim mektupları… Ancak kelimelerin, resimlerin, fotoğrafların, kitapların, taşların, kartların ardındaki enerjinin yoğunluğuyla hala zor nefes alıyorum… Ara vereyim dediysem de, merak yoğun basıyor… Her mektupla enerji daha da yoğunlaşıyor… Bakıyorum herkes kendi güzelliğini anlatıyor bir yandan, ne mutluluk böyle bir ağ’da olmak…

Çok güzel içgörülere vesile oluyor nicesi… Yaşam bilgelikleri, hatırlatıcılar yoğun… Hakikaten hiç fark etmediğim, hatta bilmediğim güzellikler de paylaşmış dostlar, içimde hep şükür kelimeleri…

Yine ben en iyisi bir 41 günlük (aslında kaç mektup oluyorsa) yürüyüşe başlayayım… Her gün bir mektubu tekrar okuyup, iyi dileklerde bulunayım yazana, yazanın ağ’ına, tüm yazanlara, tüm dostlara, tüm insanlara, tüm varlıklara- bu birleşmiş müthiş enerji burada tıkalı kalmasın, yayılsın artarak… Katılmak isteyen olursa, malum yürek; dostluğu, sevgiyi, dayanışmayı birlikte kutlamaya hep hazır… Dilekler herkesin de bunları yaşamasına...

Bugün biiir...

İlk Deniz’den başlayayım… :)

Yürekten taşan sevgiyle...

9 yorum:

  1. caaaannnniiiiiiiimmmmmmmmmmmmm,

    sevgini ve sevincini ne guzel paylasmissin...
    butune yayilmasina ben de niyet ediyorum :-)

    seni cok seviyorum Halecim
    iyiki dogdun, iyiki varsin, iyiki hayatimdasin.... :-)

    sevgiyle seni kucaklayip, kocaman kocaman optuummm :-)

    P.S Deniz'e buradan da tesekkur etmek isterim :-)

    Gulay Pekhas

    YanıtlaSil
  2. ..iyiki doğduuunnn.. iyiki varsın..
    canım benimm...

    Sevincini, sevgini, heyecanını banada geçirdin.. bugün aklımdaydın hep..

    Seni seviyorum HaLe..

    duygu

    YanıtlaSil
  3. 41 den fazla olacak, olmustur bile ;) Iyiki dogdun Hale, her yazdiklarin, dusunduklerin, yaptiklarin için cok cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Hale,

    Tekrar iyi yillar.

    Deniz gercekten cok emek verdi. Her asamasinda cok heyecanli idi.

    Aslinda sagolsun gelismelerden bizleri de haberdar etti.

    Senin nasil duygulandigin su anda gozumun onunde beliriyor.

    Bir insan icin buyuk bir hazine eminim.

    Yazanlarin, yapanlarin, vesile olanlarin ellerine, yuregine, kalemine saglik.

    Tabii ki yazdirana da bakmak gerek der, sevgiyle kucaklarim.

    Seda

    YanıtlaSil
  5. Yazdıklarını okurken, senin hissettiklerini ben de içimde hissettim.Işığınla açtığın yolda yürümeye çalışıyorum, düşe kalka...İyiki varsın...Seni çok seviyorum, can arkadaşım. Füsun

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Hale; iyi niyet insanı iyi yerlere götürüyor ve oralarda da iyi insanlarla tanışmasına sebep oluyor. sonuncu ve en canlı örneği işte bu güzellik... Deniz'in de eline sağlık, doğrusu fikrini ve çabasını çok takdir ettim. Kalpten kalbe bir iletişim kurmamıza çok yaratıcı bir şekilde vesile oldu. Sağolsun... Ve sen de sağol gönül dostum...

    YanıtlaSil
  7. :)

    Ben dogum günü kartımda da yazdım..
    Sen büyürken, biz de seninle beraber büyüyoruz...

    Başladığı gibi güzelliklerle devam etsin yeni yaşın...

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  8. Yollar kesişir, güzelleşir böyle...

    YanıtlaSil
  9. Sevgiyi şöyle iliklerimde hissetmek istiyorum, bazen bırak ilikleri, tenime teğet geçiyor sanıyorum. Dün okudum, yazamadım, bugün biraz duruldum yazabiliyorum. Halecim, insannn olmanın mümkün olduğunu hissettirenlerdensin bana sen. Gülümsemenin mümkün olduğunu birçok kez buralarda yazdıklarını okurken yeniden farkettim. Bazen yapılabilecek ne çok şey olduğunu.. Tek başına olmadığımı.. "Sevginin yaşama geçmiş hali olalım"ı sen kattın yaşamıma.. Ve daha biiiiirçok ışıklı iplikçiklerle dokunuşuyoruz birbirimize. Doğumgününde yaşadığın güzellikten payımıza düşeni bizle paylaştığın için teşekkür ediyorum.
    Sesle sessizliğin buluştuğu anlara sevgiyle...
    Tugay

    YanıtlaSil