10 Mart 2009 Salı

Yola Işık Tutan Sözler: Biliyorum Sanmak

Çeşitli boyutlarda yaşamdaki öğrenciliğim hızlandırılmış kurslarla devam ediyor... O yüzden bazı sınıflara yetişemiyorum her ne kadar yüreğimde canlı olsalar da :))

Bugün rastlantısal olarak gördüğüm bir sözü paylaşmak istiyorum.

"İnsanlar "biliyor olduklarına" inanmaya devam ettikçe, bir şeyi kökünden düzeltmek imkansız- onlara bir şeyler öğretmek imkansız hale geliyor."
"If people go on believing that they 'know' then it is impossible to eradicate anything- it becomes impossible to teach them."
F. M. Alexander
(Teach Yourself Alexander Technique, Richard Craze, 1996:5)

Bazen onu biliyorum, bunu biliyorum, aaa onu hiç yapmıyorum, buna dikkat ediyorum diye kendimizi kandırdığımız oluyor mu acaba? "Oldum" diye içten içe kendimizi iyi hissetmek için havalara giriyor muyuz? Karşımızda gördüğümüz talihsiz davranışları yargılıyor, "Ben hayatta böyle davranmıyorum" diye üstünlük duygularına kapılıyor muyuz? Hakikaten yapmıyor muyuz, hiç yapmadık mı, ileride yapmayacağımızdan nasıl bu kadar emin oluyoruz? İyice bakalım içimize...

Bir söz daha, bu kez Krishnamurti'den:
"Dönüştüğünüzünü farkındaysanız, o halde dönüşmemişsinizdir.
"Biliyorum" diyen insan, en yıkıcı insandır, çünkü gerçekte hiç bir şey bilmiyordur. Ne biliyor ki? Kısacası, dönüştüğünüzün bilincindeyseniz, dönüştüğünüzün farkındaysanız, dönüşmemişsinizdir."
When you are aware that you are transformed, you are not.
A man who says, 'I know' is the most destructive human being because he really does not know. What does he know? So, when you are conscious you are transformed, when you are aware that you are transformed, you are not.
Collected Works, Vol. VIII - 5

3 yorum:

  1. Merhaba Hale Hanim,
    Umarim cok iyisinizdir.
    Size ulasmayi cok yurekten istiyorum.
    Umarim temas kurabiliriz.
    Sevgiyle kalin,

    Firdevs :)

    YanıtlaSil
  2. Haleciğim yani yine pes: haftasonu yakın bir arkadaşımla tam da bu konuyu konuştuk. Ben her şeyi bilirim diyen insan gelişim kapılarını kapatıyor. Bu konuda kendim nasılım acaba diye düşünüyorum bir kaç gündür.

    YanıtlaSil
  3. Çok harika yazılar yazıyorsaunuz yaşamımın her anında kullanabilirim

    YanıtlaSil