11 Ocak 2010 Pazartesi

Bilgi ve Gerçek...

Birkaç yıl önce bir diş hekimine gittim... İki dişimde sorun vardı... Biri kolaylıkla halloldu... İkincisinde dişler arasına bir 'ders' sıkışmış...

Diş hekimi çeşitli çalışmalar yaptı diş üzerinde... Ancak dişin üzerine basınca, ağrı oluyor... Bunu dile getirdiğimde, diş hekimi, "Mümkün değil ağrı olması" diyor... Bu cümleyi her duyduğumda, içimden ya sabır çekiyorum, zira ağrıyor... Ancak bir çözüm bulamıyoruz, zira ağrıması 'mümkün olmadığından' diş hekimi yeni bir çözüme bakmıyor...

Sonunda diş hekimine şunu söyledim: "Bilgi sizde ama gerçek bende. Her ikimiz de yarımız. Diş sağlığına ilişkin bilginiz var tamam. Ancak gerçeği yaşayan benim".

Bu olay benim için çok önemli bir içgörüye neden oldu... Dışarıdaki insanlar çeşitli tavsiyelerde bulunabilirler, yol gösterebilirler, rehberlik edebilirler, teşhis koyabilirler; ancak gerçek bizde... Bu gücü fark etmenin ve ipleri tümüyle başkasının eline vermemenin çok önemli sonuçları olabilir yaşamda... Bilgiden, rehberlikten elbette yararlanacağız, boş yere zaman ve enerji kaybetmenin anlamı yok kendimiz keşfedeceğiz diye; ancak gerçeğin bizde olduğunu hep hatırlayalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder