7 Mart 2008 Cuma

Bir Kitap: İç Dünyanın Oyunları

Aşağıdaki yazıyı yazmak için kaç defa oturdum, kaç defa bölündüm, hesabı yok... Yok bitmiyor bu yazı... Koymayayım, başka bir yazı yazayım diyorum, o da olmuyor... Bitireyim diyorum, bitmiyor... Belki de aşağıdaki hali bitmiş halidir... Yazı bir kitap tanıtım yazısı olmasın istedim, içinden bazı bölümleri alıntılayım ve yorum yazayım istedim, olmadı... Umarım bu haliyle de bir katkısı olur...


Birisinin yaşamını zenginleştirdiğimde ve biri benim yaşamımı zenginleştirdiğinde tarifsiz mutluluk duyuyorum. Bu yaşam yolculuğu gerçek bir keyif halini alıyor. Beslendikçe coşuyorum, taşıyorum, başkaları da besleniyor. Karşılıklı keyifleniyoruz, kimbilir kimler de bu keyiften nasipleniyor…

İşte böyle zenginleşmelerden biri:

Bir süre önce arkadaşım Arzu Kutan bir kitap hediye etti: “Çok beğendim, tam da sana göre bir kitap” dedi, yoğun programının içinde zaman yarattı, kitabı getirdi. İç Dünya Oyunları (Yeşim Türköz, 2005, Galata, Sistem Yayınları) çok rahat okunan, eğlenceli ve bazı önemli kavramları çok açık anlatan bir kitap. Çok beğendim.

Tam da iç dünyada olanlara odaklandığımız bu günlerde ilginç bir zamanlama oldu… Tesadüf mü böylesi! İçimizdeki duygularla savaşacağımıza, onları anlamamıza yönelik rehberlik içeriyor bu kitap bana göre... Hem de iç dünyamızdaki farklı enerjileri tanımamıza yardımcı oluyor...

Kitabın arkasında şunlar yazıyor kitabın tanıtımı için:
“Bir düşünün. Akıl, Dürtü, Sağduyu, Haset, Coşku, Vicdan ve diğerleri, toparlanıp hep birlikte bir tatile çıkıyorlar. Dolambaçlı ilişkilerinden bunalmış, şöyle rahat bir soluk almak istiyorlar. Her birinin isteği, diğerlerince engellenmeden dilediğini yapacağı hoş, özgür bir vakit geçirmek…

İsmi olup da cismi olmayan bu “var”lıklar istediklerine kavuşacaklar mı? Yoksa tatilde altı gün boyunca oynadıkları “yaşam oyunları”, hiç farkında olmadıkları gerçek ihtiyaçlarıyla yüz yüze gelmenin yolunu mu açacak?”



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder